
Gadżety reklamowe są obecnie bardzo istotnymi komponentami kampanii reklamowych oraz wszelkich działań o charakterze marketingowym. Są to przedmioty o efektownym wyglądzie, często nietypowych kształtach, itp. Wszystko to ma na celu przyciąganie uwagi potencjalnych klientów danej firmy. Wśród gadżetów reklamowych poczesne miejsce zajmują słodycze. Wyroby te są powszechnie lubiane, dlatego stanowią bardzo dobre narzędzie w rękach marketingowców. Jakie efektowne, nietypowe kształty mogą one posiadać?
Najczęściej słodycze reklamowe o nietypowych, efektownych kształtach są produkowane przy okazji różnego rodzaju świąt, np. Bożego Narodzenia. W tym okresie gadżety, o których mowa, mogą mieć np. kształt choinki lub Mikołaja – czekoladowe Mikołaje są bardzo popularne. Aby złamać schemat, tzn. odróżnić się od konkurencji, słodycze reklamowe mogą być wyposażone w rozmaite dodatki, np. mieć kształt choinki z prezentami u jej podstawy.
Przy innych świętach będzie podobnie. W przypadku walentynek słodycze reklamowe będą miały kształt serca, podczas okresu wielkanocnego – jajka, kurczaczka lub baranka, noworoczne słodycze mogą z kolei imitować butelkę od szampana. W przypadku okresów innych niż święta, jak np. wakacje, gadżety, o których mowa mogą nosić kształt np. żaglówki (kojarzy się ona z wypoczynkiem nad wodą), słońca, itp.
Ponadto występują także różnego rodzaju specjalne wydarzenia, jak np. imprezy sportowe. Tutaj wyrób spożywczy może mieć kształt piłki, bramki, zawodnika, itp.
Jak zatem widać, kształt słodyczy w dużej mierze zależy od okresu, w jakim są wypuszczane na rynek. Zdarza się jednak, że dystrybucja słodyczy o efektownych kształtach odbywa się bez specjalnej okazji. Wówczas nosić one mogą zupełnie dowolne kształty. Jako najciekawsze przykłady można podać samochód, człowieka, zwierzę, roślinę, budynek, itp. Granicę tutaj stanowi jedynie wyobraźnia i kreatywność producentów. Kreatywność jest wyjątkowo istotna, bowiem pozwala na odróżnianie się od konkurencji, co we współczesnym marketingu jest wartością nie do przecenienia.