
Współczesny marketing stawia przed reklamodawcami coraz większe wymagania. Jest to spowodowane zarówno rosnącą konkurencją niemalże w każdej branży, jak również wzrostem oczekiwań ze strony odbiorców reklam – potencjalnych klientów danej firmy. Dlatego też wprowadza się do kampanii reklamowych elementy, które uatrakcyjniają przekazywane treści oraz pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Elementami takimi są m. in. gadżety reklamowe. Najczęściej są to przedmioty codziennego użytku jak kubki, długopisy czy breloczki. Noszą one symbole firm, dzięki którym marki są promowane wśród odbiorców reklamy.
Gadżety reklamowe z nadrukami najczęściej posiadają po prostu logo danej firmy. Jest to najprostszy sposób promocji marki. Dzięki nieskomplikowanej zawartości treści, są to znaki graficzne łatwe do zapamiętania, a więc utrwalające się w świadomości potencjalnych klientów. W ten sposób reklama marki postępuje. Dodatkowo każde logo ma tę zaletę, że w zwięzły sposób przedstawia to co najważniejsze – nazwę firmy. Jeśli nazwa jest zapamiętana, łatwo pozyskać dla marki nowych klientów. Mogą się oni bowiem z ową marką utożsamić, właśnie dzięki znajomości jej nazwy.
Ponadto jednak gadżety reklamowe posiadają inne treści. Są to dla przykładu hasła i slogany reklamowe, rysunki i obrazki, fotografie, czy rozmaite śmieszne bądź pouczające zdania, wiersze, itp. Każda z tych treści znajduje nieco innych zainteresowanych odbiorców.
Nie można jednak nie zauważyć, że podstawą każdej reklamy umieszczonej na gadżecie pozostaje Logo. Bez niego pozostała część reklamy jest najczęściej mało skuteczna. Dzieje się tak dlatego, że potencjalny klient powinien znać nazwę marki, jeśli ma korzystać z jej usług. Bez umieszczenia loga trudno natomiast ową nazwę marki skutecznie wprowadzić do powszechnego obiegu i skutecznie utrwalić w zbiorowej świadomości klientów.
Jeśli reklama na gadżetach reklamowych ma być zapamiętana, nie może być długa. Dlatego też przedmioty te najczęściej zawierają treści przekazane w sposób zwięzły. Jest to prosta droga do sukcesu, jakim jest pozyskanie nowego klienta.