
Gadżety reklamowe są bardzo istotnym elementem działań marketingowych. Pomagają przyciągać uwagę klientów oraz zachęcać ich do skorzystania z oferty danej firmy. Jednocześnie, aby zwiększyć efekt, powinno się dostosowywać konkretne gadżety do docelowych grup odbiorców. Grupą z wielu względów najbardziej interesującą się gadżetami są dzieci. Dlatego produkuje się wiele gadżetów dostosowanych do ich potrzeb, zainteresowań i upodobań. Gadżety tego rodzaju mogą występować w bardzo wielu rodzajach, ich wspólną cechą jest natomiast efektowny wygląd oraz inne walory przyciągające uwagę najmłodszych.
Gadżety dla dzieci są w reklamie wykorzystywane na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest prezentacja za pomocą danego gadżetu loga marki lub też skróconej oferty, np. poprzez umieszczenie na danym gadżecie haseł i sloganów, oczywiście w sposób atrakcyjny dla dzieci. Akcesoria tego rodzaju mają na celu zainteresowanie najmłodszych daną marką, a więc są one komponentem kampanii bądź strategii marketingowej.
W innym przypadku gadżety dla dzieci mogą stanowić przedmiot reklamy sam w sobie. W takiej sytuacji nadrukowane na nich treści nawiązują do funkcji danego gadżetu, jeśli jest to przedmiot z różnymi funkcjami, ewentualnie mają za zadanie podkreślić atrakcyjność przedmiotu (np. zdobniczy nadruk na elemencie odzieży). Nawet jednak w takiej sytuacji gadżety, o których mowa stanowią wsparcie reklamy przez prezentację treści ważnych dla producenta lub reklamodawcy. Jako przykład można podać element odzieży noszący efektowny nadruk, a wraz z nim logo marki producenta lub dystrybutora.
W jeszcze innym przypadku gadżety dla dzieci są pośrednią reklamą promującą daną markę np. na różnego rodzaju imprezach plenerowych, festynach, happeningach, itp. Tutaj gadżetami będą np. baloniki, parasolki dla dzieci, itp. Wszystkie one mogą nosić efektowne nadruki, lub po prostu logo firmy reklamującej.
Jak zatem widać gadżety przeznaczone dla dzieci spełniają dokładnie takie same funkcje w reklamie, jak wszystkie inne. Z jedną tylko różnicą – dzieci przeważnie właśnie na gadżety zwracają największą uwagę.