
Firmy kurierskie oraz poczta polska codziennie przesyłają miliony paczek w dostawie od jednego klienta do drugiego. Każda paczka sygnowana musi być adresem, unikalnym kodem kreskowym i znacznikiem, który najłatwiej i najszybciej umieścić można na przesyłce samoprzylepną etykietą. W tym celu każda firma świadcząca podobne usługi powinna zaopatrzyć się w drukarki etykiet, które będą o takiej specyfice, żeby zaspokajać dzienną potrzebę na ilość wydruków, przy niezużywaniu nadmiernej ilości prądu. Nie są to najtańsze urządzenia, aczkolwiek przy rozwoju firmy, taka inwestycja jest opłacalna i pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze wydawane na inne metody adresowania i oznaczania paczek.
W firmach przesyłkowych najważniejszymi domenami są dostawa na czas, jak najszybsza bez względu na dystans, który paczka musi pokonać, oraz brak uszkodzeń przy transporcie. Miła obsługa pracowników w dostawie, oraz urzędników pocztowych, którzy mają kontakt z klientem twarzą w twarz również powinna wysoko znajdować się w tej hierarchii. Drukarki etykiet usprawniają proces odbioru paczki i przygotowania jej do wysyłki, więc składają się na proces szybkiej i miłej obsługi i równie prędkiego nadania bez niepotrzebnej zwłoki.
Naturalnie, klienci firm kurierskich i poczty polskiej, którzy zajmują się wysyłkową sprzedażą jakiegoś towaru, sami mogą zakupić swoje drukarki etykiet i od razu adresować paczki na samoprzylepnym papierze u siebie w firmach, magazynach czy domach. Stosowany papier samoprzylepny to taki, który nie odklei się podczas transportu i nie ulegnie zniszczeniu. Tym sposobem, dziennie i bez pomyłki mogą nadać setkę paczek, przekazując je tylko odpowiedniemu organowi o danej porze dnia. Opłaty za przesyłki w podobnym wypadku różnią się od zwyczajnego cennika obowiązującego indywidualnych klientów poczty i firm kurierskich, ze względu na umowy podpisywane przy dużej częstotliwości wysyłek.
Przykładowe polecane modele drukarek:
- Zebra GK420t
- DT2x
- Zebra HC 100
- Zebra TLP 2824
- Zebra ZT 200
- Zebra RW220